رنگ بنفش
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

گاهی اوقات ممکن است فکر کنید که این رنگ کاملا زنانه و مورد علاقه بانوان است، در حالی که این رنگ برای مردان هم می‌تواند بسیار نقش آفرین باشد، البته آقایان باید از تنالیته تیره ‌تر آن استفاده کنند.

این رنگ برای آشپزخانه و پذیرائی رنگ بسیار جذابی است، خصوصا هنگامی که شما آشپزخانه خود را با انگورهای بنفش زینت دهید یا در پذیرائی خود از یک ظرف میوه پر از انگورهای بنفش رنگ استفاده کنید.

از تنالیته كم‌رنگ بنفش می‌توان در دیوارها نیز استفاده كرد زیرا اگر از طیف تیره آن استفاده کنید، محیط را تیره و کوچک كرده و در شما حالت افسردگی و دلزدگی ایجاد می‌کند.

خصوصا استفاده از این رنگ در دیوار اتاق پذیرائی و آشپزخانه توصیه می‌شود زیرا یک ترکیب سنگین و شاهانه‌ را برای افراد منزل پدید می‌آورد.

رنگ بنفش با رنگ زرد در تضاد کامل است، به همین دلیل ترکیب این دو، آرامش کنیتکس نما و زیبایی خاصی ایجاد كرده و به محیط، نور و روشنی هدیه می‌دهد.

جلوی بند ها را از گل ورزیده شده کروم موقت گذارده سپس دوغاب سیمان رابه صورت رقیق محلول شده از ماسه پاک و سیمان معمولی آماده با ملاقه به آهستگی پشت کاشی ها را پر می کند تمام اضلاع را در رگ اول دور می گردانندتا امکان کنترل تمام زاویه ها وضلع ها ،گوشه ها و نبشه ها به عمل آیدکه چنان چه کنار ضلعی تکه های غیر استاندارد احتیاج شود کاشی های رگه اول را جا بجا نموده و تکه ها به کنار منتقل شود و دوغاب ریزی پشت انجام گیرد پس از کنترل اضلاع هر بنا رگه های دیگر را از اول شروع و انقدر تکرار می شود تا کاشیکاری در حد مطلوب به اتمام برسد پس از خودگیری کامل ملات کاشی ها دوغابی از رنگ کاشی با سیمان سفید و رنگ مشابه تهیه نموده و با پارچه یا گونی به لای بند ها مالیده و بعد از خشک شدن سطح کاشی ها را کاملا نظافت می نمایند ، در این هنگام نصب کاشی های دیواری خاتمه یافته و آماده فرش سرامیک کف می شود.



نیمه دوم قرن نوزدهم برای غلبه این محدودیت مقاومت کششی بتن، اقدام استفاده میلگردهای فولادی دارای مقاومت کششی بالایی هستند قسمت های تحت کشش بتن شد؛ چسبندگی عالی فولاد بتن این ترکیب یکی دیگر مهم ترین عوامل استفاده فولاد بتن است. ترکیب بدست آمده “بتن مسلح” خوانده می‌شود اغلب مزایای خوب دو ماده مختلف بتنهایی داراست همین مشخصه مطلوب، استفاده بتن مسلح انواع مختلف سازه ها نظیر، ساختمان‌ها، پل ها، سدها و… امکان پذیر می‌کند. اما سازه هایی نظیر پل‌های قوسی، پوشش گنبدی، پوشش‌های پلیسه‌ای مخازن استوانه‌ای بعلت دخیل بودن عامل خمش سازه نوع دیگر بتن نام “بتن پیش تنیده” استفاده می‌شود.این روش فولاد بصورت مفتول یا کابل است نزدیکی حد جاری شدن کشیده می شود، بعد بتن‌ریزی گرفتن بتن نتیجه ایجاد چسبندگی لازم بین فولاد بتن، عامل کشش فولاد حذف شده کلیه نیروی کششی فولاد بصورت فشاری بتن وارد می شود قابلیت باربری سازه برابر نیرو های ناشی خمش زیاد می کند.

یکی معایب مهم ساختمانهای بتنی وزن بسیار زیاد ساختمان می باشد میزان تخریب ساختمان اثر زلزله نسبت مستقیم دارد . اگر بتوانیم تیغه های جدا کننده پانل ها بتن سبک بسازیم وزن ساختمان نتیجه آن تخریب ساختمان توسط زلزله مقدار زیادی کاهش می یابد . ولی کم بودن مقاومت بتن سبک عامل مهمی محدود نمودن دامنه کاربرد این نوع بتن بهره گیری امتیازات آن بوده است . استفاده میکروسیلیس  ساخت بتن سبک سبب شده است مقاومت بتن سبک بالا رود این محدودیت کاهش یابد .این تحقیق ضمن توضیحاتی مورد بتن تاثیر آب بر روی مقاومت بتن ، بیشتر کنیتکس در باره بتن سبک روشهای افزایش مقاومت آن با استفاده میکروسیلس ، خواص مکانیکی همچنین موارد کاربرد آن بحث می شود .

نکته : سبکدانه ها دارای خصوصیت ویژه ای هستند سنگدانه های معمولی فاقد آن می باشند رابطه انتخاب نسبتهای مخلوط خواص مربوط بتن حاصل دارای اهمیت ویژه ای می باشند .این ویژگی عبارتست توانایی سبکدانه ها جذب مقادیر زیاد آب همچنین امکان نفوذ مقداری خمیر تازه سیمان درون منافذ باز ( سطحی ) ذرات سبکدانه (مخصوصا ذرات درشت تر ) نتیجه این جذب آب توسط سبکدانه ، وزن مخصوص آنها زیادتر وزن مخصوص ذراتی می شود گرمچال خشک شده اند .

توجه به فضای داخلی و نحوه و تقسیم بندی پلان ها، نقش مهمی را در ساختار معماری یک بنا بر عهده دارد. طراحی فضایی با انعطاف پذیری بالا و تنوع پذیر از لحاظ چیدمان و آرایش سطوح می تواند کارکرد های مختلفی را بپذیرد و این در حالی است که مخاطب احساس رضایت بیشتری از فضا خواهد داشت. استفاده از جدا کننده های سبک و قابل حمل، شفاف سازی، رنگ بندی های متناسب با نیاز های موجود، تنوع مصالح، توجه به نحوه قرار گیری و تعامل مابین فضاهای مختلف از جمله ویژگی هایی هستند که در کنار ساختار خاصی که برای یک پلان معماری در نظر گرفته شده است، می تواند بر غنای آن افزوده و حتی قسمتی از مشکلات آن را حل کند.

طراح داخلی باید قابلیت برنامه‌ریزی و اجرای پروژه، تصمیم‌های عملکردی را داشته و با پیمانکار و کارفرما همکاری کند و تمام کارها بنا به نظر خود آنها انجام شود. برای این منظور باید بین سلیقۀ خود و کارفرما تعادل برقرار کند و بیشتر سلیقه کارفرمای خود را در نظر داشته باشد. این عامل شاید در ابتدا برای کسانی که می‌خواهند وارد این حرفه شوند ناامید کننده باشد. بخصوص کسانیکه می‌خواهند قبل از اینکه ساخت یک بنا تمام شود طراحی خودشان را شروع کنند. این دو موضوع بیانگر این نکته است که آنها باید در مورد طراحی اولیه و پردازش اطلاعات و زمان‌بندی کارها مهارت داشته باشند. این اصل موجب تعجب تعداد زیادی از طراحان واقعی می‌شود که انتظار دارند تأثیرپذیری کمتری از قواعد اجرایی و فنی در مورد کنیتکس پیدایش یک فضاء و حس کلی آن داشته باشد.

free backlinks

 




:: برچسب‌ها: رنگ شاهانه , رنگ شاد ,
:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: